בית הספר היסודי המשלב - יובלים
בבית הספר יובלים אנו יוצרים מערכת גמישה ומגוונת, אשר מצד אחד נותנת לילדים מרחב להתפתחות, לסקרנות וללמידה טבעית, ומצד שני בונה הרגלי עבודה חשיבה ולמידה מובנים ויסודיים.
בית הספר מכיל כמאה תלמידים, מתוכם משולבים כ־30 ילדי חינוך מיוחד כוללני, עם בעיות התנהגות ולקויות שונות (אוטיזם, מש"ה)
תלמידי בית הספר לומדים בקבוצות רב גילאיות – תלתונים, לכל אחד מטרה משלו:
- תלתון יער: היפתחות לעולם שמסביבנו ולמידה להתנהל בסביבה טבעית.
- תלתון עבודה: התמודדות עם מאמץ פיזי, בניית הרגלי עבודה והתמדה והתנסות במלאכות שונות.
העבודה בתלתון זה משולבת עם תלמידי הסדנה, בענפי התעסוקה והחקלאות. - ז'-ח': התמחות באומנויות ומלאכות והכנה לתיכון.
בבית הספר יובלים אנו יוצרים מערכת גמישה ומגוונת, אשר מצד אחד נותנת לילדים מרחב להתפתחות, לסקרנות וללמידה טבעית, ומצד שני בונה הרגלי עבודה חשיבה ולמידה מובנים ויסודיים.
בית הספר מכיל כמאה תלמידים, מתוכם משולבים כ־30 ילדי חינוך מיוחד כוללני, עם בעיות התנהגות ולקויות שונות (אוטיזם, מש"ה)
תלמידי בית הספר לומדים בקבוצות רב גילאיות – תלתונים, לכל אחד מטרה משלו:
- תלתון יער: היפתחות לעולם שמסביבנו ולמידה להתנהל בסביבה טבעית.
- תלתון עבודה: התמודדות עם מאמץ פיזי, בניית הרגלי עבודה והתמדה והתנסות במלאכות שונות.
העבודה בתלתון זה משולבת עם תלמידי הסדנה, בענפי התעסוקה והחקלאות. - ז'-ח': התמחות באומנויות ומלאכות והכנה לתיכון.
באופן כללי, העבודה החינוכית ביובלים מושתת על 3 צירים עיקריים:
ציר ההתפתחות אישי
אנו מאמינים שכדי שילדים יתפתחו באופן מיטבי הם צריכים מגוון של פעילויות שמפעילות יכולות שונות ומגוונות. בסדר היום משולבות פעילויות שונות – זמני יער, עבודה פיזית, משחק ותנועה, עבודה עם בעלי חיים, חוגי יצירה ועוד. ההעשרה משולבת בצורה ובכמות המותאמת לגיל התלמיד.
הציר החברתי (שילוב)
ההתפתחות החברתית של הילדים והכיתה חשובה לנו מאוד, ולכן אנו מקפידים שהצוות ישגיח וילווה את הילדים גם בזמן ההפסקות וגם בזמן ההעשרה. בזמנים האלו נבנים הקשרים, ולכן אנו שם כדי לוודא שהם נבנים בצורה טובה, שלא משאירה אף אחד בחוץ. אנו שם גם בשביל לדרוש מהילדים יחס נעים ומכבד לכולם בכל מצב. שמנו לב כי הרבה יותר קל להיות נחמד כלפי ילד עם תסמונת דאון, אשר אינו רגיש לסיטואציות חברתיות, מאשר כלפי ילד רגיל.
בנוסף אנו מנצלים זמנים אלו כדי לעודד הזדמנויות חברתיות שונות, המאפשרות לילדים ליצור קשרים מגוונים. מבנה הכיתות הרב־גילאיות תורם לכך רבות, ומקל על התלמידים במציאת חברויות מגוונות.
הציר הלימודי
המוקד המרכזי שלנו בלמידה הוא לפתח הרגלי עבודה טובים ויכולת למידה איכותית ויסודית.
לכן אנו עובדים באופן יסודי על יכולות קריאה, כתיבה, הבנת עומק ועבודה עצמאית. מאחר שהכיתות הן רב גילאיות, טווח היכולות של התלמידים רחב מאוד – ממתקשים בלמידה ועד תלמידים מחוננים. לשם כך בנינו מאגר חומרי למידה המאפשר לכל ילד עבודה עצמאית. החומרים מעבדים כל נושא באופן יסודי וברמות הבנה ושפה שונות. התוצאה היא שכל הכיתה לומדת וחווה יחד את אותו נושא, אך כל ילד עובד בחוברת שמותאמת ליכולות שלו – מילדים שמסוגלים לקרוא בכל שיעור משפט יחידי ועד ילדים הקוראים טקסטים מורכבים ונדרשים להביע דעה ולהשוות בין טקסטים שונים.
חומרי הלמידה בנויים באופן שמאפשר לתלמיד להכיר את הדברים שסביבנו – ממלכת החי והצומח, מערכת השמש, היסטוריית עם ישראל, חגים ולוח השנה. כלל הנושאים נלמדים דרך דפי עבודה, ומלווים בעבודה על דגמים שמציגים את הנושא הנלמד ומעשירים את הלמידה.
חומרי הלמידה דורשים מהילדים ומאתגרים אותם. הם מתאמצים מאוד וגאים מאוד בהתקדמות ובהצלחות שלהם.
בשנה האחרונה התחלנו להפעיל תוכניות למידה זהות בבתי ספר נוספים, ורואים הצלחה רבה.
מבנה בית הספר יובלים המושתת על שלושה צירים אלו, מאפשר לנו לשלב בכיתות ילדי חינוך מיוחד באופן מיטבי.
הגיוון האישי הלימודי מאפשר להם להשתלב ברוב השיעורים, הגיוון החברתי נותן להם הזדמנות לחברויות טובות,
והגיוון בעשייה יוצר אפיקים שבהם הם יכולים להוביל את הכיתה.
הגיוון האישי הלימודי מאפשר להם להשתלב ברוב השיעורים, הגיוון החברתי נותן להם הזדמנות לחברויות טובות,
והגיוון בעשייה יוצר אפיקים שבהם הם יכולים להוביל את הכיתה.
ליצירת קשר:
02-9938423 / שלוחה 3
[email protected]
Previous
Next