בית הספר היסודי המשלב - יובלים

בבית הספר יובלים אנו יוצרים מערכת גמישה ומגוונת, אשר מצד אחד נותנת לילדים מרחב להתפתחות, לסקרנות וללמידה טבעית, ומצד שני בונה הרגלי עבודה חשיבה ולמידה מובנים ויסודיים.

בית הספר מכיל כמאה תלמידים, מתוכם משולבים כ־30 ילדי חינוך מיוחד כוללני, עם בעיות התנהגות ולקויות שונות (אוטיזם, מש"ה)

תלמידי בית הספר לומדים בקבוצות רב גילאיות – תלתונים, לכל אחד מטרה משלו:

בבית הספר יובלים אנו יוצרים מערכת גמישה ומגוונת, אשר מצד אחד נותנת לילדים מרחב להתפתחות, לסקרנות וללמידה טבעית, ומצד שני בונה הרגלי עבודה חשיבה ולמידה מובנים ויסודיים.

בית הספר מכיל כמאה תלמידים, מתוכם משולבים כ־30 ילדי חינוך מיוחד כוללני, עם בעיות התנהגות ולקויות שונות (אוטיזם, מש"ה)

תלמידי בית הספר לומדים בקבוצות רב גילאיות – תלתונים, לכל אחד מטרה משלו:

באופן כללי, העבודה החינוכית ביובלים מושתת על 3 צירים עיקריים:

ציר ההתפתחות אישי
אנו מאמינים שכדי שילדים יתפתחו באופן מיטבי הם צריכים מגוון של פעילויות שמפעילות יכולות שונות ומגוונות. בסדר היום משולבות פעילויות שונות – זמני יער, עבודה פיזית, משחק ותנועה, עבודה עם בעלי חיים, חוגי יצירה ועוד. ההעשרה משולבת בצורה ובכמות המותאמת לגיל התלמיד.

הציר החברתי (שילוב)
ההתפתחות החברתית של הילדים והכיתה חשובה לנו מאוד, ולכן אנו מקפידים שהצוות ישגיח וילווה את הילדים גם בזמן ההפסקות וגם בזמן ההעשרה. בזמנים האלו נבנים הקשרים, ולכן אנו שם כדי לוודא שהם נבנים בצורה טובה, שלא משאירה אף אחד בחוץ. אנו שם גם בשביל לדרוש מהילדים יחס נעים ומכבד לכולם בכל מצב. שמנו לב כי הרבה יותר קל להיות נחמד כלפי ילד עם תסמונת דאון, אשר אינו רגיש לסיטואציות חברתיות, מאשר כלפי ילד רגיל.

בנוסף אנו מנצלים זמנים אלו כדי לעודד הזדמנויות חברתיות שונות, המאפשרות לילדים ליצור קשרים מגוונים. מבנה הכיתות הרב־גילאיות תורם לכך רבות, ומקל על התלמידים במציאת חברויות מגוונות.

הציר הלימודי
המוקד המרכזי שלנו בלמידה הוא לפתח הרגלי עבודה טובים ויכולת למידה איכותית ויסודית.

לכן אנו עובדים באופן יסודי על יכולות קריאה, כתיבה, הבנת עומק ועבודה עצמאית. מאחר שהכיתות הן רב גילאיות, טווח היכולות של התלמידים רחב מאוד – ממתקשים בלמידה ועד תלמידים מחוננים. לשם כך בנינו מאגר חומרי למידה המאפשר לכל ילד עבודה עצמאית. החומרים מעבדים כל נושא באופן יסודי וברמות הבנה ושפה שונות. התוצאה היא שכל הכיתה לומדת וחווה יחד את אותו נושא, אך כל ילד עובד בחוברת שמותאמת ליכולות שלו – מילדים שמסוגלים לקרוא בכל שיעור משפט יחידי ועד ילדים הקוראים טקסטים מורכבים ונדרשים להביע דעה ולהשוות בין טקסטים שונים.

חומרי הלמידה בנויים באופן שמאפשר לתלמיד להכיר את הדברים שסביבנו – ממלכת החי והצומח, מערכת השמש, היסטוריית עם ישראל, חגים ולוח השנה. כלל הנושאים נלמדים דרך דפי עבודה, ומלווים בעבודה על דגמים שמציגים את הנושא הנלמד ומעשירים את הלמידה.

חומרי הלמידה דורשים מהילדים ומאתגרים אותם. הם מתאמצים מאוד וגאים מאוד בהתקדמות ובהצלחות שלהם.
בשנה האחרונה התחלנו להפעיל תוכניות למידה זהות בבתי ספר נוספים, ורואים הצלחה רבה.

מבנה בית הספר יובלים המושתת על שלושה צירים אלו, מאפשר לנו לשלב בכיתות ילדי חינוך מיוחד באופן מיטבי.
הגיוון האישי הלימודי מאפשר להם להשתלב ברוב השיעורים, הגיוון החברתי נותן להם הזדמנות לחברויות טובות,
והגיוון בעשייה יוצר אפיקים שבהם הם יכולים להוביל את הכיתה.

ליצירת קשר:
02-9938423 / שלוחה 3
[email protected]

Ceramics Studio

The special employees participate in the entire process of creating various ceramic pieces. This can include creating a design from raw material on the pottery wheels or work bench all the way through the finishing stages of painting and glazing the piece. The finished pieces dishes are used by the café and/or are sold to the public.

Animal Corner

The special employees are responsible for feeding the various animals, cleaning the cells and cages, caring for the animals, and arranging and cleaning the animal corner. In addition, the employees help the nature teachers give lessons in the petting zoo to schoolchildren. Some of the employees even are able to independently conduct full classes for the students from the Yuvalim school and visitors from outside.

HORSE STABLES

The responsibility of the “special” employees is for cleaning the stalls, preparing the horses for riding and for arranging the equipment. During the riding lessons, these employees assist the instructors and the Sadna students as well as non-Sadna students who come to partake in the activities workshop.

מרכז יום
במרכז שוהים אנשים שמבחינת היכולת התפקודית שלהם אינם יכולים להיות עובדים יצרניים,
ולכן סדר היום שלהם כולל לימודים, יצירה, וטיולים במרחב.
בית קפה
באחריות הצוות להכין את המנות שמוגשות בבית הקפה,
לתת מענה ללקוחות, לנקות ולסדר.
ביום-יום נותן בית הקפה שירות לעובדי המוסד
ובימי שישי הוא פתוח להנאת תושבי האזור.
סטודיו לקרמיקה
הצוות עוסק ביצירה של כלי קרמיקה שונים, החל בעיצובם כחומר גולמי
על גבי אובניים או שולחן עבודה וכלה בצביעה ובגלזורות שונות לגימור הכלי.
הכלים משמשים את בית הקפה ונמכרים במכירות שנעשות במהלך השנה.
קליעת סלים
מייצרים סלים מחומרי גלם שונים כגון נצרים, סנסנים ועוד, במגוון סגנונות וטכניקות.
חלק מן הסלים משמשים בבית הקפה ובמתחמים שונים ברחבי המוסד,
וחלקם נמכרים לקהל במהלך השנה.
מטבח
באחריות הצוות לסייע להכין כ־170 מנות אוכל לכלל המוסד.
המטרה היא שכל איש צוות יבצע עבודה שונה בכל יום, מחיתוך ירקות וכדומה,
ועד סידור האוכל בכלים, חלוקה וניקיון.
אחזקת יישוב וצוות גינון
הצוות מחולק לשתי קבוצות על פי היכולות של המועסקים.
הקבוצה עם היכולות הגבוהות יותר עסוקה בתחזוקת הגינות ברחבי גבעות – החל בגיזום עצים
וכלה בשתילה ודישון, הקבוצה השנייה עסוקה בהקמה של גינות חדשות
על ידי הכשרה של השטח, בניית טראסות ועוד.
במהלך העבודה נלמדים חומרים בנושא הצומח, האקלים וחומר מקצועי על גינון.
מאפייה
באחריות הצוות להכין לחמים, עוגות וחלות לדירות ומאפים לבית הקפה.
כחלק מההכנה הם עסוקים בהכנת הבצק, עיצוב לפני אפייה,
ניקיון הציוד והמאפייה וחלוקת התוצרים.

פינת חי

אחריות הצוות היא על האכלת בעלי החיים השונים, ניקיון התאים והכלובים,
טיפול פיזי בבעלי החיים וסידור וניקיון של כל מרחב פינת החי.
בנוסף עוזר הצוות למורי הטבע להעביר שיעורים בפינת החי לתלמידי בתי הספר.
חלק מאנשי הצוות מעבירים באופן עצמאי חוגים מלאים לתלמידי יובלים ולמבקרים מבחוץ.
אורווה
אחריות הצוות היא על ניקיון התאים, הכנת הסוסים לרכיבה וסידור הציוד.
במהלך שיעורי הרכיבה מסייע הצוות למדריכים,
לכלל תלמידי סדנת שילוב ולתלמידים המגיעים מחוץ לסדנא.