סדנת שילוב
בית ספר לחינוך מיוחד כוללני
העבודה החינוכית בבית הספר מונחית על ידי העיקרון כי לכל אדם יכולות וכישורים וכי כל אדם יכול לתרום מיכולותיו לסביבתו. לכל תלמיד מותאמת תכנית עבודה אישית, לקידום מטרות רגשיות־התנהגותיות, לימודיות ותפקודיות.
בית הספר הינו רב־שלבי – יסודי, חטיבת ביניים ותיכון – ולומדים בו כ־85 תלמידים ותלמידות מגוש עציון והאזור.
כל התלמידים מופנים על ידי רשות המגורים שלהם לאחר ועדת השמה וקביעת זכאות לחינוך מיוחד כוללני. בבית הספר לומדים בשילוב תלמידים בעלי קשיים התנהגותיים־רגשיים, תלמידים המאובחנים עם ASD, תלמידים עם הפרעות נפשיות ותלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
בית הספר שוכן במרחב כפרי המבטא חיבור לטבע ולתנועה, ובו משק חי מגוון, הכולל אורווה, פינת חי, מתחם כלבים, דיר עיזים וגינות ירק.
בבית הספר פועל מערך הוראה מקצועי לפיתוח ולמימוש פוטנציאל הלמידה של כל תלמיד. צוות ההוראה כותב את תוכניות הלמידה ומפתח את אמצעי ההוראה הייחודיים באופן מותאם ועל פי הרמות השונות. כמו כן קיימת מעטפת פרא־רפואית עבור תלמידים הזקוקים לכך.אנו שמים דגש רב על עבודה פיזית. העבודה מחולקת לשני חלקים. פעילות ספורטיבית ותנועה, כגון: רכיבה על אופניים, ריצה, נבחרות כדורסל וכדורגל, חדרי כושר ותנועה, וחלק נוסף של 'זמני עבודה' הכוללים ענפי אומנות שונים ועבודה חקלאית. אנו רואים זמנים אלו כחלק מהותי בפעילות היום יומית.בפעילות הפיזית ובמפגש עם הטבע ועם בעלי החיים יש ערך מרפא, המאפשר להם לגלות כישורים ועולם פנימי עשיר. בנוסף התלמידים רוכשים מיומנויות כגון סמכות, קבלת אחריות, ומילוי הוראות.העבודה היא יצרנית ונותנת תחושת סיפוק רב לתלמידים. יצירת כלי קרמיקה, סלים קלועים, עבודות נגרות, קטיף ירקות אורגניים בגן הירק, ייצור גבינות במחלבה, בניית טרסות חקלאיות וספסלי אבן הופכים את התלמידים להיות חלק מחברה יצרנית. הם מפסיקים להיות בעמדה של נתמכים ונסעדים, ונותנים משלהם לעולם. זהו תהליך מדויק, הנבנה מתוכניות אישיות שהן מאתגרות ודורשות, אך יש בהן ברכה והתקדמות.
העבודה החינוכית בבית הספר מונחית על ידי העיקרון כי לכל אדם יכולות וכישורים וכי כל אדם יכול לתרום מיכולותיו לסביבתו. לכל תלמיד מותאמת תכנית עבודה אישית, לקידום מטרות רגשיות־התנהגותיות, לימודיות ותפקודיות.
בית הספר הינו רב־שלבי – יסודי, חטיבת ביניים ותיכון – ולומדים בו כ־85 תלמידים ותלמידות מגוש עציון והאזור.
כל התלמידים מופנים על ידי רשות המגורים שלהם לאחר ועדת השמה וקביעת זכאות לחינוך מיוחד כוללני. בבית הספר לומדים בשילוב תלמידים בעלי קשיים התנהגותיים־רגשיים, תלמידים המאובחנים עם ASD, תלמידים עם הפרעות נפשיות ותלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
בית הספר שוכן במרחב כפרי המבטא חיבור לטבע ולתנועה, ובו משק חי מגוון, הכולל אורווה, פינת חי, מתחם כלבים, דיר עיזים וגינות ירק.
בבית הספר פועל מערך הוראה מקצועי לפיתוח ולמימוש פוטנציאל הלמידה של כל תלמיד. צוות ההוראה כותב את תוכניות הלמידה ומפתח את אמצעי ההוראה הייחודיים באופן מותאם ועל פי הרמות השונות. כמו כן קיימת מעטפת פרא־רפואית עבור תלמידים הזקוקים לכך.אנו שמים דגש רב על עבודה פיזית. העבודה מחולקת לשני חלקים. פעילות ספורטיבית ותנועה, כגון: רכיבה על אופניים, ריצה, נבחרות כדורסל וכדורגל, חדרי כושר ותנועה, וחלק נוסף של 'זמני עבודה' הכוללים ענפי אומנות שונים ועבודה חקלאית. אנו רואים זמנים אלו כחלק מהותי בפעילות היום יומית.בפעילות הפיזית ובמפגש עם הטבע ועם בעלי החיים יש ערך מרפא, המאפשר להם לגלות כישורים ועולם פנימי עשיר. בנוסף התלמידים רוכשים מיומנויות כגון סמכות, קבלת אחריות, ומילוי הוראות.העבודה היא יצרנית ונותנת תחושת סיפוק רב לתלמידים. יצירת כלי קרמיקה, סלים קלועים, עבודות נגרות, קטיף ירקות אורגניים בגן הירק, ייצור גבינות במחלבה, בניית טרסות חקלאיות וספסלי אבן הופכים את התלמידים להיות חלק מחברה יצרנית. הם מפסיקים להיות בעמדה של נתמכים ונסעדים, ונותנים משלהם לעולם. זהו תהליך מדויק, הנבנה מתוכניות אישיות שהן מאתגרות ודורשות, אך יש בהן ברכה והתקדמות.
לשמחתנו, מאז הקמתה של סדנת שילוב מאות תלמידים זכו לגדול ולצמוח ולהתקדם.
לשמחתנו, מאז הקמתה של סדנת שילוב מאות תלמידים זכו לגדול ולצמוח ולהתקדם.
הורים המתעניינים בסדנא עבור ילדיהם, מוזמנים ליצור איתנו קשר:
טלפון משרד - 02-9938423
או במייל - [email protected]
Previous
Next