סדנת שילוב

בית ספר לחינוך מיוחד כוללני

העבודה החינוכית בבית הספר מונחית על ידי העיקרון כי לכל אדם יכולות וכישורים וכי כל אדם יכול לתרום מיכולותיו לסביבתו. לכל תלמיד מותאמת תכנית עבודה אישית, לקידום מטרות רגשיות־התנהגותיות, לימודיות ותפקודיות.

בית הספר הינו רב־שלבי – יסודי, חטיבת ביניים ותיכון – ולומדים בו כ־85 תלמידים ותלמידות מגוש עציון והאזור.

כל התלמידים מופנים על ידי רשות המגורים שלהם לאחר ועדת השמה וקביעת זכאות לחינוך מיוחד כוללני. בבית הספר לומדים בשילוב תלמידים בעלי קשיים התנהגותיים־רגשיים, תלמידים המאובחנים עם ASD, תלמידים עם הפרעות נפשיות ותלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
בית הספר שוכן במרחב כפרי המבטא חיבור לטבע ולתנועה, ובו משק חי מגוון, הכולל אורווה, פינת חי, מתחם כלבים, דיר עיזים וגינות ירק.

בבית הספר פועל מערך הוראה מקצועי לפיתוח ולמימוש פוטנציאל הלמידה של כל תלמיד. צוות ההוראה כותב את תוכניות הלמידה ומפתח את אמצעי ההוראה הייחודיים באופן מותאם ועל פי הרמות השונות. כמו כן קיימת מעטפת פרא־רפואית עבור תלמידים הזקוקים לכך.אנו שמים דגש רב על עבודה פיזית. העבודה מחולקת לשני חלקים. פעילות ספורטיבית ותנועה, כגון: רכיבה על אופניים, ריצה, נבחרות כדורסל וכדורגל, חדרי כושר ותנועה, וחלק נוסף של 'זמני עבודה' הכוללים ענפי אומנות שונים ועבודה חקלאית. אנו רואים זמנים אלו כחלק מהותי בפעילות היום יומית.בפעילות הפיזית ובמפגש עם הטבע ועם בעלי החיים יש ערך מרפא, המאפשר להם לגלות כישורים ועולם פנימי עשיר. בנוסף התלמידים רוכשים מיומנויות כגון סמכות, קבלת אחריות, ומילוי הוראות.העבודה היא יצרנית ונותנת תחושת סיפוק רב לתלמידים. יצירת כלי קרמיקה, סלים קלועים, עבודות נגרות, קטיף ירקות אורגניים בגן הירק, ייצור גבינות במחלבה, בניית טרסות חקלאיות וספסלי אבן הופכים את התלמידים להיות חלק מחברה יצרנית. הם מפסיקים להיות בעמדה של נתמכים ונסעדים, ונותנים משלהם לעולם. זהו תהליך מדויק, הנבנה מתוכניות אישיות שהן מאתגרות ודורשות, אך יש בהן ברכה והתקדמות.​

העבודה החינוכית בבית הספר מונחית על ידי העיקרון כי לכל אדם יכולות וכישורים וכי כל אדם יכול לתרום מיכולותיו לסביבתו. לכל תלמיד מותאמת תכנית עבודה אישית, לקידום מטרות רגשיות־התנהגותיות, לימודיות ותפקודיות.

בית הספר הינו רב־שלבי – יסודי, חטיבת ביניים ותיכון – ולומדים בו כ־85 תלמידים ותלמידות מגוש עציון והאזור.

כל התלמידים מופנים על ידי רשות המגורים שלהם לאחר ועדת השמה וקביעת זכאות לחינוך מיוחד כוללני. בבית הספר לומדים בשילוב תלמידים בעלי קשיים התנהגותיים־רגשיים, תלמידים המאובחנים עם ASD, תלמידים עם הפרעות נפשיות ותלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית.
בית הספר שוכן במרחב כפרי המבטא חיבור לטבע ולתנועה, ובו משק חי מגוון, הכולל אורווה, פינת חי, מתחם כלבים, דיר עיזים וגינות ירק.

בבית הספר פועל מערך הוראה מקצועי לפיתוח ולמימוש פוטנציאל הלמידה של כל תלמיד. צוות ההוראה כותב את תוכניות הלמידה ומפתח את אמצעי ההוראה הייחודיים באופן מותאם ועל פי הרמות השונות. כמו כן קיימת מעטפת פרא־רפואית עבור תלמידים הזקוקים לכך.אנו שמים דגש רב על עבודה פיזית. העבודה מחולקת לשני חלקים. פעילות ספורטיבית ותנועה, כגון: רכיבה על אופניים, ריצה, נבחרות כדורסל וכדורגל, חדרי כושר ותנועה, וחלק נוסף של 'זמני עבודה' הכוללים ענפי אומנות שונים ועבודה חקלאית. אנו רואים זמנים אלו כחלק מהותי בפעילות היום יומית.בפעילות הפיזית ובמפגש עם הטבע ועם בעלי החיים יש ערך מרפא, המאפשר להם לגלות כישורים ועולם פנימי עשיר. בנוסף התלמידים רוכשים מיומנויות כגון סמכות, קבלת אחריות, ומילוי הוראות.העבודה היא יצרנית ונותנת תחושת סיפוק רב לתלמידים. יצירת כלי קרמיקה, סלים קלועים, עבודות נגרות, קטיף ירקות אורגניים בגן הירק, ייצור גבינות במחלבה, בניית טרסות חקלאיות וספסלי אבן הופכים את התלמידים להיות חלק מחברה יצרנית. הם מפסיקים להיות בעמדה של נתמכים ונסעדים, ונותנים משלהם לעולם. זהו תהליך מדויק, הנבנה מתוכניות אישיות שהן מאתגרות ודורשות, אך יש בהן ברכה והתקדמות.​

לשמחתנו, מאז הקמתה של סדנת שילוב מאות תלמידים זכו לגדול ולצמוח ולהתקדם.
לשמחתנו, מאז הקמתה של סדנת שילוב מאות תלמידים זכו לגדול ולצמוח ולהתקדם.

הורים המתעניינים בסדנא עבור ילדיהם, מוזמנים ליצור איתנו קשר:
טלפון משרד - 02-9938423
או במייל - [email protected]

Ceramics Studio

The special employees participate in the entire process of creating various ceramic pieces. This can include creating a design from raw material on the pottery wheels or work bench all the way through the finishing stages of painting and glazing the piece. The finished pieces dishes are used by the café and/or are sold to the public.

Animal Corner

The special employees are responsible for feeding the various animals, cleaning the cells and cages, caring for the animals, and arranging and cleaning the animal corner. In addition, the employees help the nature teachers give lessons in the petting zoo to schoolchildren. Some of the employees even are able to independently conduct full classes for the students from the Yuvalim school and visitors from outside.

HORSE STABLES

The responsibility of the “special” employees is for cleaning the stalls, preparing the horses for riding and for arranging the equipment. During the riding lessons, these employees assist the instructors and the Sadna students as well as non-Sadna students who come to partake in the activities workshop.

מרכז יום
במרכז שוהים אנשים שמבחינת היכולת התפקודית שלהם אינם יכולים להיות עובדים יצרניים,
ולכן סדר היום שלהם כולל לימודים, יצירה, וטיולים במרחב.
בית קפה
באחריות הצוות להכין את המנות שמוגשות בבית הקפה,
לתת מענה ללקוחות, לנקות ולסדר.
ביום-יום נותן בית הקפה שירות לעובדי המוסד
ובימי שישי הוא פתוח להנאת תושבי האזור.
סטודיו לקרמיקה
הצוות עוסק ביצירה של כלי קרמיקה שונים, החל בעיצובם כחומר גולמי
על גבי אובניים או שולחן עבודה וכלה בצביעה ובגלזורות שונות לגימור הכלי.
הכלים משמשים את בית הקפה ונמכרים במכירות שנעשות במהלך השנה.
קליעת סלים
מייצרים סלים מחומרי גלם שונים כגון נצרים, סנסנים ועוד, במגוון סגנונות וטכניקות.
חלק מן הסלים משמשים בבית הקפה ובמתחמים שונים ברחבי המוסד,
וחלקם נמכרים לקהל במהלך השנה.
מטבח
באחריות הצוות לסייע להכין כ־170 מנות אוכל לכלל המוסד.
המטרה היא שכל איש צוות יבצע עבודה שונה בכל יום, מחיתוך ירקות וכדומה,
ועד סידור האוכל בכלים, חלוקה וניקיון.
אחזקת יישוב וצוות גינון
הצוות מחולק לשתי קבוצות על פי היכולות של המועסקים.
הקבוצה עם היכולות הגבוהות יותר עסוקה בתחזוקת הגינות ברחבי גבעות – החל בגיזום עצים
וכלה בשתילה ודישון, הקבוצה השנייה עסוקה בהקמה של גינות חדשות
על ידי הכשרה של השטח, בניית טראסות ועוד.
במהלך העבודה נלמדים חומרים בנושא הצומח, האקלים וחומר מקצועי על גינון.
מאפייה
באחריות הצוות להכין לחמים, עוגות וחלות לדירות ומאפים לבית הקפה.
כחלק מההכנה הם עסוקים בהכנת הבצק, עיצוב לפני אפייה,
ניקיון הציוד והמאפייה וחלוקת התוצרים.

פינת חי

אחריות הצוות היא על האכלת בעלי החיים השונים, ניקיון התאים והכלובים,
טיפול פיזי בבעלי החיים וסידור וניקיון של כל מרחב פינת החי.
בנוסף עוזר הצוות למורי הטבע להעביר שיעורים בפינת החי לתלמידי בתי הספר.
חלק מאנשי הצוות מעבירים באופן עצמאי חוגים מלאים לתלמידי יובלים ולמבקרים מבחוץ.
אורווה
אחריות הצוות היא על ניקיון התאים, הכנת הסוסים לרכיבה וסידור הציוד.
במהלך שיעורי הרכיבה מסייע הצוות למדריכים,
לכלל תלמידי סדנת שילוב ולתלמידים המגיעים מחוץ לסדנא.