מרחב משלב

לצד אוכלוסיות התלמידים הזקוקות לשירותי החינוך המיוחד לצורך רווחה נפשית והתקדמות בכל התחומים, נמצאת אוכלוסיה של תלמידים שהיתה יכולה להישאר בחינוך הרגיל, להנות ולהתקדם- אילו קיבלה עזרה ותמיכה. רבים מתלמידים אלו סובלים מהפרעות קשב וריכוז. לעיתים קרובות מאוד חכמים, חמים ובעלי חוש הומור, יצירתיים ואוהבים לפעול בטבע ובמרחב. הם תזזיתיים, אימפולסיביים, מתקשים לקבל סמכות, מסתבכים לעיתים קרובות בקטטות עם חברים ולעיתים קרובות סובלים מלקויות למידה שמפריעות להם לתפקד בכיתה. תכנית העבודה שמציגה מערכת החינוך כיום גורמת לילדים אלו ליפול שוב ושוב בשל נקודות החולשה שלהם ולא נותנת להם הזדמנויות מספיקות להשתמש בנקודות החוזקה שלהם. מציאות זו יוצרת חיכוכים ותיסכולים רבים. המציאות בבית הספר קשה אך האופציה של חינוך מיוחד קשה אף היא.

סדנת שילוב מציעה לילדים אלו יום פעילות במרחב ("מרחב משלב"). ביום זה הם מגיעים לגבעות ופועלים יחד עם קבוצת בני גילם ביצירה, בנגרות, גילוף, מרעה, קליעת סלים ועבודות חקר בטבע. הם משתתפים בתכנית לפיתוח מיומנויות טובות יותר לתקשורת בין אישית ובתכנית רכיבה טיפולית שהותאמה במיוחד לילדים עם הפרעות קשב וריכוז. חלק מהילדים מקבלים גם סיוע של הוראה מתקנת. תכנית זו מציעה להם הפגה מהלחץ במסגרת הרגילה, מסגרת לא פורמאלית בה יוכלו להפגין כשרונות ויכולות בעזרת תכנית עבודה שתסייע להם להתמודד עם הקשיים.

כיום, משתתפים בתכנית כ-130 תלמידים

רכזת תכנית: נעה מנדלבאום זוהר מורגנשטיין .

עובדים: יעל בועזיז, ליאורה סבן, רעיה פרומקין, נעה גזונטהייט, נעם גזונטהייט.

פרטים נוספים באתר המרחב

undefined